OPEL ASTRA J 1.7 CDTI 130KM A17DTS – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra J 1.7 CDTI 130KM A17DTS (2010–2015) – topowa mocowa wersja ISUZU 1.7 diesel, dobrze znana z trwałości bloku i dobrej elastyczności, wybierana przez kurierów, floty i osoby jeżdżące dużo w trasie. Silnik Common Rail, turbo, 16V, pasek rozrządu, 6MT pozwala osiągnąć 0–100 km/h 9,7 s, vmax 195 km/h, spalanie miasto 6,0–7,1 l, trasa 4,8–5,5 l. Plusy: niskie spalanie, świetna dostępność zamienników, bardzo trwały blok, tania regeneracja turbo/Bosch, odporność na duże przebiegi. WADY: częste awarie DPF w mieście (koszt 5000 zł), defekty dwumasy po 200 tys., kosztowna naprawa wtrysków Denso, awarie zaworu turbiny (utrata mocy), niska kultura pracy i głośność, bugi alternatora, okazjonalne wycieki. Aby użytkowanie było bezproblemowe: systematyczna wymiana oleju, inspekcja paska, obsługa turbo, kontrola DPF, amortyzatory do sprawdzenia po trasach. To model idealny do taxi, flot, dla firm czy użytkowników autostradowych wymagających prostoty i przewidywalności napraw.