Opel Astra J 2.0 CDTI 160KM A20DTH (2009–2015) to najmocniejszy diesel Opla w segmencie kompakt, polecany do flot, taxi oraz dla rodzin na długie trasy dzięki znakomitej elastyczności, dynamice i długowieczności przy zadbanym serwisie. Silnik bazuje na rozwiązaniach Fiata (MultiJet II), układ wtryskowy Common Rail Bosch, turbo VGT, rozrząd pasek, wtrysk pod ciśnieniem do 2000 bar, DPF oraz typowa 6-biegowa skrzynia. Osiągi: 0–100km/h 8,5 s, vmax 215km/h, spalanie miasto 6,8–8,3 l, trasa 4,8–5,8 l. Największe atuty: bardzo dobra dynamika, przyspieszenie, turbo dostępne już od niskich obrotów, wytrzymały układ wtryskowy (łatwość regeneracji), dość tanie zamienniki, niskie spalanie na trasie, trwałość jednostki nawet powyżej 300 tys. km, szeroka baza wiedzy i serwisowa. Wady: awarie DPF-u głównie przy jeździe miejskiej (wymiana lub regeneracja 3,5–5 tys. zł), okresowe problemy z zaworem EGR i klapami wirowymi kolektora, kosztowne dwumasy i pompy oleju (uszczelka podatna na wycieki powoduje zatarcia silnika, wymiana zalecana co 120 tys.), typowe lokalne wycieki uszczelek, bugi elektroniki zaworu turbo, przypadkowe szarpania przy niskim poziomie oleju/paliwa. Wnętrze: obszerna kabina, duży bagażnik 370–1235l, dobre fotele, pełna elektryka i masa schowków. Model idealny na długie trasy, rodzinne podróże, taxi premium, floty i wymagających użytkowników.