OPEL ASTRA J FL 1.6 16V EDIT ECOFLEX 200KM A16SHT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra J FL 1.6 16V EDIT EcoFLEX 200KM A16SHT (2013–2015) to flagowa, bardzo dynamiczna benzyna z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką nowej generacji. Silnik A16SHT/B16SHT (200KM/300Nm, 6MT, rozrząd łańcuch, direct injection, zmienne fazy rozrządu, start&stop) osiąga 0–100 km/h w 7,5 s, vmax 235 km/h, spalanie miasto 8,8–10,1 l, trasa 6,5–7,4 l. Plusy: rewelacyjna dynamika i kultura pracy, duża odporność termiczna, bardzo dobre parametry przy wyższych obrotach, nowoczesna technologia. Silnik dobrze znosi ostre traktowanie i wysokie osiągi. Zalety: trwałość na poziomie 200 tys. km, szeroka baza części, niezwykła elastyczność w pełnym zakresie obrotów, dobra automatyka biegów, wygodne wnętrze, nowoczesny soft i zaawansowane wyposażenie. Wady: wysokie spalanie w mieście, kosztowna wymiana łańcucha rozrządu (po ok. 100–120 tys.), brak możliwości montażu LPG(!), sporadyczne awarie pompy wody i termostatu, kosztowne naprawy wtryskiwaczy, bugi softu. Auto wymaga częstych wymian oleju, regularnych przeglądów łańcucha, termostatu, systematycznej konserwacji bloku i okresowych inspekcji turbo. Idealne jako sportowe daily, pojazd do fleetu eventowego, szybka taxi lub dynamiczny rodzinny kompakt.