OPEL ASTRA J FL 2.0 CDTI BITURBO 195KM A20DTR – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra J FL 2.0 CDTI Biturbo 195KM A20DTR (2012–2015) to flagowy diesel w ofercie Astry, wybierany przez osoby, które poszukują maksimum osiągów i elastyczności przy relatywnie rozsądnych kosztach serwisowych. 2.0 CDTI BiTurbo (A20DTR) to jednostka o dwóch turbosprężarkach, 16V, rozrząd pasek, wtrysk Common Rail Bosch, moc 195KM/400Nm, 6MT lub 6AT. Przyspieszenie 0–100km/h 8,2s, vmax 226km/h, spalanie miasto 7,0–8,3 l, trasa 4,8–5,7 l – to wyniki ponadprzeciętne w segmencie kompaktów. Motor ceniony jest za bardzo dobre oddawanie mocy „od dołu”, wysoką trwałość wtryskiwaczy, łatwość regeneracji turbo i świetną dynamikę – nawet powyżej 300 tys. km nie sprawia dramatycznych problemów eksploatacyjnych. Zaletą jest szeroka baza zamienników, prosta regeneracja układu wtryskowego i solidny blok silnika. Wady to głównie szybkie zużycie DPF przy miejskiej eksploatacji, regularne awarie zaworu EGR, zapychanie klap wirowych, możliwe kłopoty z dwumasą przy ostrzejszej jeździe, sporadyczne wycieki z uszczelki pompy oleju oraz bugi elektroniki turbo. Dobrze utrzymana i serwisowana Astra BiTurbo to samochód, który przewyższa wielu rywali pod względem osiągów i trwałości na trasie, przy zachowaniu emocji z jazdy i praktycznego wnętrza. Model szczególnie polecany flotom premium, rodzinom dużo podróżującym, taxi i każdemu, kto oczekuje prawdziwie dynamicznego diesla do intensywnej eksploatacji.