Opel Astra K 1.0 12V EDIT 105KM (B10XFL, 2015–2021) – nowoczesny 3-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem, przeznaczony dla ekologicznych flot i użytkowników ceniących niskie spalanie. Jednostka SIDI Turbo: 999cm3, 105KM/170Nm, 6MT, rozrząd łańcuch, przyspieszenie 0–100 km/h 11,6 s, vmax 195km/h, spalanie miasto 5,4–6,2 l, trasa 4,2–4,8 l. Zaletą jest bardzo dobra elastyczność jak na mały motor, oszczędność w każdym trybie, cicha praca, niedrogie części osprzętu i świetna zgodność z technologią Start&Stop. Użytkownicy chwalą komfort jazdy po mieście, dynamiczne przyspieszanie do 50–80 km/h oraz wygodną kabinę i bagażnik 370–1235 l. Wady: średnia trwałość łańcucha rozrządu (może wymagać wymiany po ok. 70–110 tys.), narażenie na awarie napinacza, przypadkowe bugi elektroniki, sporadyczne wycieki oleju spod turbiny, podatność sprzęgła na zużycie w flotach, hałas przy ponad 120km/h, umiarkowana kultura pracy dopiero po rozgrzaniu. Zaleca się wymianę oleju co 10 tys., inspekcję łańcucha i elektroniki. To idealny wybór do miasta, taxi, codziennych dojazdów – niski koszt użytkowania i satysfakcja z jazdy nowoczesnym, kompaktowym autem.