OPEL ASTRA K 1.0 12V EDIT 90KM B10XFL – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra K 1.0 12V EDIT 90KM B10XFL (2015–2018) – bazowy wariant trzycylindrowego eko-silnika SIDI Turbo, nastawiony głównie na oszczędność i funkcjonalność w mieście. Motor: 999ccm, turbo, 90KM/170Nm, 5MT/6MT, rozrząd łańcuch, sprawdza się jako daily, taxi, dla studentów lub floty miejskiej. Przyspieszenie 0–100 km/h 11,9s, vmax 180 km/h, realne spalanie miasto 5,5–6,3 l, trasa 4,3–5,0 l. Zaletą jest bardzo cicha praca po rozgrzaniu, duża odporność bloku na wysokie temperatury, bardzo dobry osprzęt, tania regeneracja turbo, prosta obsługa łańcucha i niskie koszty napraw. Wady: tendencja do rozciągania się łańcucha, wycieki z okolic turbiny po 80–100 tys., gorsza elastyczność w pełni załadowanym aucie, sporadyczny hałas ponad 120km/h, bugi elektroniki multimediów, szybkie zużycie sprzęgła przy jeździe flotowej. Rekomendowana cykliczna inspekcja rozrządu, wymiana oleju (co max 10 tys.) i systematyczna kontrola turbo oraz chłodzenia. Astra 1.0 90KM polecana jest do miasta, taxi, codziennych dojazdów, pracy kurierskiej i studenckiego daily – minimum kosztów i maksimum przewidywalnej eksploatacji.