Opel Astra K 1.4 16V Turbo EDIT 125KM (B14XFL, produkcja 2015–2021) – topowy silnik z segmentu downsizingu, łączący bardzo dobrą elastyczność, niskie spalanie i trwałość rozrządu łańcuchowego, co zapewnia relatywnie niskie koszty naprawy i dużą odporność na LPG. Motor B14XFL: 125KM/200Nm, turbo, direct, 6MT, 0–100 km/h 9,8s, vmax 202 km/h, spalanie miasto 6,7–7,6 l, trasa 5,1–5,8 l. Zaletą są bardzo dobre osiągi, wysoka kultura i cicha praca nawet na autostradzie, podatność na tuning (bezpiecznie 145–150KM), szeroka baza części zamiennych i tania regeneracja turbo. Kabina: ergonomia, komfort, pakowny bagażnik, przyjazna obsługa, systemy bezpieczeństwa. Wady: wycieki z turbiny i przewodów podciśnienia przy ostrzejszej jeździe, tendencja do problemów z łańcuchem rozrządu (hałas), sporadyczne bugi elektroniki, przeciętne wyciszenie wnętrza, zużycie sprzęgła w miejskiej flocie, konieczność regularnej inspekcji softu i turbo. Zalecana wymiana oleju (max 10 tys.), kontrola rozrządu, serwis turbosprężarki i okresowa diagnostyka układu chłodzenia. Astra K 1.4 Turbo 125KM to świetny kompromis na dynamiczne daily, taxi, auto rodzinne i flotowe – dynamiczny, tani w utrzymaniu, przewidywalny i podatny na modyfikacje.