Opel Astra H 1.8 ECOTEC 125KM (Z18XE, 2004–2010) to bardzo popularna wersja kompaktowego hatchbacka, ceniona za elastyczność, przewidywalność i dobre osiągi przy rozsądnych kosztach serwisu. Silnik 1.8 o mocy 125KM/167Nm, rozrząd pasek (zalecana wymiana co max 60 tys.), 5MT lub 4AT i napęd przód zapewnia przyspieszenie 0–100km/h w 10,2s i vmax 200km/h, ze średnim spalaniem 8,2–9,6 l miasto i 5,8–7,2 l trasa. Największe zalety: odporność na LPG (bardzo dobrze radzi sobie z IV generacją), szeroka baza tanich zamienników (osprzęt dzielony z Vectrą B i Zafirą A), bardzo sprawna instalacja elektryczna oraz nieskomplikowana elektronika główna. Wnętrze Astry H daje dużo przestrzeni (komfortowe przednie fotele, regulacje, full elektryka, duży bagażnik 375–1295l), dobrą ergonomię i praktyczne rozmieszczenie schowków. Do typowych minusów należy: szybkie zużycie sprzęgła i synchronizatorów przy dynamicznej flocie/taxi, droższa naprawa kolektora z katalizatorem (wymiana całego elementu), wycieki z uszczelek zaworowych powyżej 120 tys., sporadyczne problemy z sondą lambda, bugi elektroniki centralnego zamka i ABS. Amortyzatory wymagają kontroli powyżej 100 tys., a przy zaniedbanej konserwacji – podatność na korozję dolnych rantów karoserii. Zalecane są regularne wymiany oleju (max 10 tys.), kontrola rozrządu i układu chłodzenia. Astra H 1.8 125KM to dobry wybór na rodzinne daily, flotę taxi, jako kompromis kosztów i sprawdzonych rozwiązań – tanie naprawy, duża podaż części i rozsądna dynamika.