OPEL ASTRA H 1.8 ECOTEC 140KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra H 1.8 ECOTEC 140KM (Z18XER, produkcja 2006–2011) to najmocniejsza benzynowa odmiana tego popularnego kompakta, polecana dla użytkowników oczekujących od auta dużej elastyczności i komfortu. Silnik Z18XER (140KM/175Nm, 5/6MT, napęd przód, VVT) oferuje przyspieszenie 0–100km/h w 9,7s, vmax 208km/h, spalanie miasto 8,8–10,2 l, trasa 6,1–7,2 l. Zaletę stanowi bardzo dobra dynamika, nowoczesna konstrukcja ze zmiennymi fazami rozrządu, niska wibracyjność i szeroka kompatybilność osprzętu z nowszymi modelami Opla. Wnętrze – wygodne siedzenia, nowoczesna deska, ergonomia, duży bagażnik, bogate wyposażenie (klima, full elektryka, bluetooth), korzystny stosunek ceny do jakości/ceny serwisu. WADY: większa podatność na awarie zaworów faz rozrządu przy zbyt długich interwałach wymiany oleju (zalecane max 10 tys.), wycieki z uszczelek głowicy po 120 tys., droższa obsługa niektórych elementów (kolektor, sonda lambda, rece inżynierskie), bugi centralnego zamka, amortyzatory wymagające inspekcji, typowa podatność progów na rdzę. Silnik daje się bezproblemowo zagazować, szczególnie przy regularnym ewidencjonowaniu ustawień. Astra H 1.8 140KM to model dla tych, którzy chcą zyskać odrobinę sportu w codziennej eksploatacji bez wysokich kosztów serwisu i dużych problemów awaryjnych.