Opel Astra H 1.9 CDTI 120KM Z19DT (2004–2010) – flagowy turbodiesel gamy Opla, opracowany przez Fiata, szeroko montowany także w Signum i Vectrze. Czterocylindrowy silnik Z19DT (120KM/280Nm, 8V, pasek rozrządu, turbo zmienna geometria, 6MT) to konstrukcja bardzo trwała pod warunkiem regularnych przeglądów i tankowania dobrej jakości ON. Sprint do setki 10,7 s, vmax 196km/h, spalanie miasto 6,5–7,4 l, trasa 5,0–5,8 l. Duże atuty to trwała turbosprężarka, solidne wtryski, szeroka baza zamienników, tania regeneracja osprzętu i łatwość chiptuningu (120→145KM). Jedynymi istotniejszymi wadami pozostają usterki EGR, wycieki z uszczelek głowicy, DPF (w wersjach wyposażonych) oraz podatność na awarie pompy wody czy koła dwumasowego przy jeździe miejskiej. Wnętrze: bardzo praktyczne, konserwatywny design, dużo schowków, bogata elektronika, wygoda na długich trasach, bagażnik 380–1295l. Model wymaga cyklicznych wymian oleju/rozrządu (co max 10 tys./90 tys.), inspekcji dwumasy i DPF oraz regularnej konserwacji blachy. Astra H 1.9 120KM jest świetna na floty, taxi, jako daily dla osób robiących długie przebiegi, a dobrze serwisowana bezproblemowo przejedzie ponad 300 tys. km.