Opel Astra H 1.9 CDTI 150KM Z19DTH (2004–2011) – bestsellerowy top diesel w gamie, w całości zaprojektowany przez Fiata, z zaawansowanym osprzętem i świetną elastycznością. Silnik 16V (150KM/320Nm, turbo zmienna geometria, pasek, 6MT) przyspiesza 0–100 km/h w 8,8 s, vmax 210km/h, spala 7,1–8,1 l w mieście i 5,1–5,7 l w trasie. Do kluczowych atutów należy moc i podatność na tuning (185KM na samym sofcie), bardzo trwałe turbo, szybka regeneracja wtryskiwaczy i dostępność tanich zamienników całego osprzętu. Układ DPF/EGR wymaga systematycznych kontroli, a wadą modelu są pękające klapy wirowe kolektora, typowe awarie dwumasy, zbierający się nagar na dolocie, sporadycznie drogich napraw przy dużych przebiegach i bugi sterowania elektrycznego osprzętu. Kabina: rozbudowana elektronika, komfortowe siedzenia, solidny bagażnik, bardzo dobre nagłośnienie. Cykliczne wymiany: olej (co 10 tys.), pasek, inspekcja turbo i EGR. Astra 1.9 CDTI 150KM to świetne daily, rodzinny kompakt, model do taxi, floty premium i dla miłośników dynamicznej jazdy z niskimi kosztami serwisowania (przy odpowiedniej opiece technicznej).