Opel Astra K 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM B16DTH (lata 2015–2021) to flagowy diesel dla flot, firm i oszczędnych rodzin – dynamiczny, bardzo cichy i zaskakująco oszczędny w miejskich i trasowych warunkach. Silnik o mocy 136KM/320Nm, 4-cylindrowy, turbo, bezpośredni Common Rail, rozrząd łańcuch (wymaga inspekcji po 90–120 tys.), kompatybilny z AdBlue i normą Euro 6d, zapewnia przyspieszenie 0–100 km/h w 9,7 s, vmax 205km/h, spalanie realne miasto 5,1–6,1 l, trasa 4,2–5,0 l. Największe atuty to cicha praca, imponująca elastyczność, bardzo niskie spalanie nawet na autostradzie, szeroka baza zamienników i łatwość obsługi układu wtryskowego. Kabina: komfortowe siedzenia, nowoczesne multimedia, duży bagażnik, bardzo dobra izolacja termiczna. WADY: użytkownicy najczęściej zgłaszają szybkie rozciąganie łańcucha rozrządu (nawet po 80–100 tys.), typowe usterki czujników DPF, wycieki spod miski olejowej czy pompy vacum, awarie kolektora wydechowego z EGR, przypadki zatarć przy zaniedbanych wymianach oleju, okazjonalne bugi elektroniki. Konieczność systematycznego serwisu, wymian oleju co 10 tys., inspekcji łańcucha i diagnostyki DPF/EGR. Astra K 1.6 CDTI 136KM to najlepszy kompromis kosztów i dynamiki – idealna na floty, taxi, do rodzin prawie bezawaryjna przy dobrej, niedrogiej obsłudze.