Opel Astra L 1.2 12V Turbo 110KM GPF EB2ADT (od 2022) to jedna z najpopularniejszych propozycji dla osób szukających współczesnego kompaktu z nowoczesnym silnikiem. Motor wywodzi się z rodziny PureTech i został wyposażony w bezpośredni wtrysk, turbinę, filtr GPF oraz rozrząd paskowy pracujący w kąpieli olejowej. Silnik oferuje 110KM/205Nm, 8-biegowy automat lub 6MT, rozpędza auto 0–100 km/h w ok. 10,5s przy spalaniu średnim 5,5–6,5 l/100 km (miasto często 7,5–9,0 l). Zaletami są bardzo dobra elastyczność w całym zakresie obrotów, niewysokie spalanie na trasie, bardzo sprawna skrzynia automatyczna, komfort jazdy i niska masa własna. Atutem jest także bogate wyposażenie bezpieczeństwa oraz nowoczesna obsługa z multimediów i pakietem ADAS. Do wad należy dźwięk pracy (trzycylindrowy charakter), sporadyczne szarpanie automatu i przeciętna ilość miejsca z tyłu. Użytkownicy zgłaszają też problem z rozrządem (może dochodzić do łuszczenia się paska i zanieczyszczenia oleju przy zaniedbanych wymianach), pojedyncze wycieki oleju z okolic turbo oraz budżetowe wykończenie wnętrza (skrzypienie przy większym przebiegu). Problemy dotykają również elementów elektroniki pokładowej – zdarzają się zawieszenia ekranów, losowe resety multimiediów, bugi czujników. Wytrzymałość jednostki jest coraz lepsza (po 2021r poprawiono osprzęt rozrządu), kluczowa jest jednak wymiana oleju co 10 tys. km i regularny serwis. Astra L 1.2 Turbo to miejskie daily, dobry wybór do flot, dla rodzin czy osób szukających niskiego zużycia paliwa, nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i sprawnej obsługi w serwisie sieciowym.