Opel Astra L 1.2 12V Turbo 131KM GPF EB2ADTS (od 2022) bazuje na tych samych założeniach co 110-konna odmiana, lecz oferuje wyższą moc i lepszą dynamikę (131KM/230Nm, 0–100 km/h ok. 9,5s, vmax 210km/h, spalanie średnio 6,0–7,0 l). Nowoczesny trzycylindrowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem i filtrem GPF, rozrząd paskowy pracujący w kąpieli olejowej. Główne zalety to bardzo dobra elastyczność (już od niższych obrotów), przyjazny soft, szybka reakcja na gaz, niskie spalanie, możliwość pracy z 8AT i pełny pakiet systemów wsparcia. Kabina oferuje wygodne fotele, nowoczesną deskę i umiarkowanie przestrzeni, ale bogate multimedialne wyposażenie. WADY i awarie: odnotowano przypadki rozciągania się paska rozrządu, jego łuszczenie i przypadkowe uszkodzenia olejowe – wymagana wymiana oleju nawet co 10 tys. km. Oprócz tego możliwe są usterki turbo (szczególnie w przypadku dynamicznej jazdy), bugi softu skrzyni automatycznej (szarpnięcia), piszczące plastiki wnętrza oraz elektronika: resety ekranów, zawieszające się multimedia. Przy pierwszych rocznikach sporadyczne wyższe zużycie oleju. Astra L 1.2 Turbo 131KM to lepszy wybór do miasta lub na trasę niż wersja 110KM, dla użytkowników flot, osób ceniących dynamiczną jazdę przy umiarkowanych kosztach serwisu i gwarancji.