Opel Astra L 1.2 12V Turbo Hybrid 48V 136KM EB2LTDH2 (od 2023) to najnowsza propozycja jako miękka hybryda. Łączy silnik benzynowy 1.2 turbo (136KM/230Nm) z napędem elektrycznym 48V. Hybryda oferuje bardzo sprawne ruszanie, dobrą dynamikę (0–100 km/h 9,0s), niskie zużycie paliwa: miasto 5,0–5,5 l, trasa ~5,0 l, systemy start/stop i rekuperacja. Zalety: bardzo cicha praca i elastyczność, szybka reakcja na gaz, nowoczesna technologia i komfortowa jazda w korkach. Dobrze współpracuje z automatami, ma szeroką gamę systemów wsparcia oraz wygodną kabinę i ciekawe fotele. Wady: bugi elektroniki (multimedia, wyświetlacze, asystenci jazdy), awarie sterowania układem hybrydowym (odnotowano restarty, zawieszenia systemu, problem z komunikacją z akumulatorem), pojedyncze przypadki wyższej konsumpcji oleju przy większych przebiegach, skrzypienie plastików. Pojawiają się także głosy dot. szarpnięć przekładni w trybie jazdy hybrydowej. Regularna wymiana oleju jest tu również kluczowa, tak jak i aktualizacja softu. Astra L 1.2 Turbo Hybrid 136KM doskonale sprawdzi się jako miejski daily, dla flot premium, dla rodzin i wszędzie tam gdzie liczy się nowoczesność, ekologia i dobry komfort jazdy.