OPEL CALIBRA 2 0I 16V TWIN TEC 150KM C20XE – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Calibra 2.0i 16V Twin Tec 150KM C20XE (1990–1997) – legenda lat 90., ikoniczny sportowy Opel. Sercem modelu jest 4-cylindrowy 16-zaworowy DOHC C20XE (150KM/196Nm, rozrząd pasek), znany z wytrzymałości, tunerskiego potencjału i świetnej kultury pracy. Dynamiczna jazda (0–100 km/h w 8,5s, vmax ok. 225km/h) idzie w parze z relatywnie wysokim spalaniem (8,5–11,5 l/100 km). Plusy: bardzo trwały blok, łatwa obsługa mechaniczna, tanie części, duża baza wiedzy, możliwość prostych modyfikacji, bezproblemowa instalacja LPG, przystępna regeneracja napędu rozrządu. Wady: wysokie spalanie, przypadki awarii alternatora i uszczelek głowicy dla dużych przebiegów, wymagane częste wymiany oleju i paska rozrządu. W modelach 30-letnich typowe są drobne awarie elektryczne. Calibra C20XE to wybór dla klasyków, fanów tuningu i sportowego stylu, zapewnia moc frajdy i tanie koszty użytkowania oraz wytrzymałość nawet przy serwisowaniu w niezależnych warsztatach.