Opel Calibra FL 2.5 V6 24V 170KM C25XE (lata 1994–1997) reprezentuje klasykę sportowych coupe z przełomu lat 90. Sercem jest silnik 2.5 V6, żeliwny blok, aluminiowa głowica, 24 zawory i układ DOHC („54 stopnie” – typowe dla rodziny GM V6). 170KM i ok. 227Nm pozwala przyspieszać 0–100 km/h w 8,3 s i osiągnąć vmax 235 km/h. Do głównych zalet należy bardzo wysoka trwałość – przebiegi 400–500 tys. km przy serwisowaniu nie są problemem, silnik ma dobrą kulturę pracy, świetną dynamikę, dźwięk oraz prostą obsługę mechaniki. Części są dostępne, ceny umiarkowane, baza napraw ogromna. Najpoważniejsze wady to wycieki spod pokryw zaworów (odkształcenia przez temperaturę, nietrwały materiał, konieczna wymiana nawet co 60–90 tys.), potencjalne kłopoty z uszczelniaczami, wysokie zużycie paliwa (miasto 13–16 l, trasa 9,5–10,5 l), skomplikowany dostęp serwisowy w zatłoczonym silniku oraz wyeksploatowane X-letnie podzespoły elektroniki. Dbałość o wymiany oleju (co 10 tys.), paska, kontrolę układu chłodzenia i regularne przeglądy gwarantuje nawet 30-letnią bezawaryjną eksploatację. Calibra 2.5 V6 to auto dla kolekcjonerów, miłośników klasyki, sportu i youngtimerów, ogromny potencjał do tuningu i niezapomnianych wrażeń z jazdy mocnym V6.