Opel Cascada 1.6 16V DI Turbo 136KM D16SHJ (2013–2019) to nowoczesna, czterocylindrowa benzyna z bezpośrednim wtryskiem, turbosprężarką i zmiennymi fazami, rozrząd łańcuchowy. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą kulturą pracy, trwałością i wyśmienitą dynamiką, dobrze współpracuje z automatem, start/stop, pozwala na jazdę z większym obciążeniem bez wyraźnej utraty osiągów (0–100 km/h ok. 9,9s). Atuty: niskie spalanie jak na cabrio (miasto 9–10 l), bardzo cicha praca, odporność na duże przebiegi, szeroka baza części. Wady: wysoki koszt obsługi rozrządu (wymiana łańcucha nawet przy ok. 100–120 tys.), pompa wody i termostat są wrażliwe na zatarcia, montaż LPG niezalecany, sporadyczne bugi softu, przypadki wycieków spod uszczelek głowicy i czujników. Model wymaga regularnego przeglądu turbo, wymiany oleju co max 10 tys., inspekcji softu i serwisowania pompy wody, co zapewnia trwałą i przewidywalną eksploatację. Dobry wybór dla osób wymagających komfortu, stylu i bezproblemowego daily na dynamiczne trasy.