OPEL COMBO D TOUR 1.6 CDTI 105KM A16FDH – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Combo D Tour 1.6 CDTI 105KM A16FDH (od 2012) to nowoczesny, czterocylindrowy diesel wywodzący się z rodziny Multijet Fiata, zaprojektowany z myślą o niskim spalaniu, trwałości i ekonomice serwisu. Silnik żeliwny, 16V, wtrysk Common Rail II gen. Bosch, turbo o stałej geometrii łopatek, rozrząd pasek. Wariant A16FDH jest chwalony za spokojną, cichą pracę, niezłą elastyczność, bardzo niskie spalanie (miasto 6,5–7,6 l, trasa 4,9–5,4 l) i duże możliwości transportowe auta. Typowe atuty to: dobra dostępność części zamiennych, prosta konstrukcja bez przesadnej liczby czujników, niskie koszty napraw typowych usterek (osprzęt turbiny czy DPF), łatwy montaż osprzętu, wysoka trwałość bloku silnika powyżej 250–300 tys. km. Wersje Euro 5 wyposażone w DPF, który przy jeździe miejskiej może się przedwcześnie zapychać – wymaga regularnych wypaleń. Wadą są wycieki spod miski olejowej i pompy vacum, bugi czujników (DPF, ciśnienia doładowania), sporadyczne awarie EGR/termstatu, możliwe rozciąganie paska rozrządu, przypadki głośnej pracy na zimno i niewielkie szarpania w niskim zakresie obrotów. Model wymaga wymiany oleju co 10 tys., okresowych inspekcji rozrządu, kontroli DPF i regularnych przeglądów EGR/turbo. Sprawdzi się jako tani daily, dla floty i firmy dostawczej, przewoźnika czy taxi – oszczędny, pakowny, funkcjonalny i trwały pod warunkiem planowego serwisu.