OPEL COMBO D TOUR 2.0 CDTI 135KM A20DTE – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Combo D Tour 2.0 CDTI 135KM A20DTE (2012–2017) to najmocniejszy diesel w gamie D – sprawdzona, dynamiczna i wytrzymała jednostka MultiJet/Fiat z turbo o zmiennej geometrii, Common Rail II gen., DPF (Euro 5) i rozrząd paskowy. Silnik dobrze znany z modeli Insignia i Vivaro. Oferuje dużą elastyczność, bardzo niskie zużycie paliwa (7,6 miasto, 5,6 trasa), świetną dynamikę przy pełnym załadunku i wysoką trwałość – często przekracza 350 tys. km bez dużych napraw. Atuty: znakomita dostępność części, nowoczesny układ turbo-wtrysk, cicha praca, bardzo komfortowa kabina, wysokie tempo pracy nawet w trasie i pod obciążeniem. WADY: typowe problemy z DPF/EGR i klapami wirowymi (regeneracja wymagana co 100–150 tys.), droższa wymiana dwumasy przy intensywnym użytkowaniu, sporadyczne wycieki spod uszczelek pompy oleju, bugi czujników, wrażliwość na jakość paliwa. Wskazany serwis co 10 tys. km, szybka reakcja na błędy DPF/EGR i regularne przeglądy turbosprężarki. Model dla firm, flot premium, dużych rodzin, kurierskich taxi i wszystkich, którzy oczekują mocy i przewidywalności.