Opel Combo E FL Kombi 1.5 Diesel 102KM (DV5RD, od 2018) to nowoczesny silnik „BlueHDi” grupy PSA, stworzony z myślą o niskiej emisji (norma Euro6.2/6.3) i minimalnych kosztach eksploatacji. Jednostka 4-cylindrowa, turbosprężarka, Common Rail, filtr DPF i SCR AdBlue, paskowy rozrząd. Zaletą jest bardzo niskie spalanie (miasto 5,4–6,0 l, trasa 4,0–4,7 l), wysoka elastyczność i cicha praca nawet pod pełnym obciążeniem, duży bagażnik, prosta obsługa multimediów/ADAS, komfort jazdy dla rodziny, taxi i floty. Wady: charakterystyczne pękanie łańcuszka spinającego wałki rozrządu (wymieniać co 50–70 tys., warto pilnować hałasu), wycieki spod pokrywy (brak klasycznej uszczelki – pasta!), awarie czujnika NOx, częste błędy układu AdBlue (krystalizacja płynu), kosztowne przeglądy rozrządu. Częsta wymiana oleju (max 10 tys.), szybka reakcja na błąd DPF/AdBlue, inspekcja pasków i okresowa diagnostyka. To model dla nowoczesnych firm kurierskich, rodzin, flot i taxi premium, 100% eco – ale wymaga regularności w serwisie i reagowania na drobne objawy.