OPEL CORSA C FL 1.3 CDTI 70KM Z13DT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Corsa C FL 1.3 CDTI 70KM Z13DT to miejski diesel zaprojektowany na bazie jednostki Fiata Multijet, która słynie z niskiego spalania (trasa już od 3,5 l, miasto 4,9–5,5 l), całkiem niezłej elastyczności i kosztów codziennej eksploatacji zbliżonych do aut hybrydowych. 4-cylindrowy silnik z wtryskiem Common Rail II to bardzo oszczędna konstrukcja, pozwalająca bezawaryjnie przejechać 200–250 tys. km pod warunkiem przestrzegania serwisu oleju (najlepiej co 15–20 tys. km). Kluczowym atutem Corsy C 1.3 CDTI jest rozrząd na łańcuchu (bezobsługowy w teorii, wymaga wymiany nawet już przy 150–180 tys.), dobra regenerowalność wtryskiwaczy i turbo oraz bardzo sprawny układ start-stop. Największą bolączką są awarie koła dwumasowego (stosunkowo kosztowne), tendencja do wycieków z pompy, bugi zaworu EGR i częste rozciągnięcie łańcucha (może nawet zerwać się, jeśli zaniedbasz serwis). Silnik może mieć tendencję do wysokiego poboru oleju przy większych przebiegach, pojawia się także usterkowość czujników i typowe dla lat 2000. problemy z elektroniką. Wadliwy DPF pojawia się głównie w wersjach z lat 2007/2008 – jeśli auto jeździ głównie w mieście. To miejskie daily dla oszczędnych, do taxi czy floty, dla dużych przebiegów, gdy niskie koszty spalania mają znaczenie.