Opel Corsa E 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM (A13DTC) to bardzo oszczędny, mały diesel, bazujący na konstrukcji Fiata – turbodiesel z Common Rail II, rozrząd na łańcuchu, wtryskiwacze Bosch, DPF od 2010 roku. Atuty: niskie spalanie (trasa nawet 3,8 l, miasto zwykle 5,3–6,1 l), prosta konstrukcja mechaniczna, dobra dostępność części i niski koszt serwisu pod warunkiem częstej wymiany oleju i filtrów. Model sprawdza się zarówno we flotach, jak i w prywatnym użytkowaniu, szczególnie przy długich trasach – pozwala pokonać ponad 200 tys. km bez kapitałowych napraw. Wady: rozciąganie łańcucha rozrządu, szczególnie przy zaniedbaniach olejowych; wycieki z pompy paliwa, bugi czujników EGR, niestabilna praca po 150–180 tys., wysokookaźnikowe auta mogą cierpieć na zużyte DPF. Trzeba uważać na turbo i regularnie czyścić EGR. To bardzo praktyczna opcja na tanie daily, miejskie taxi lub dla kierowców-podróżników, którzy cenią ekonomię oraz łatwy serwis.