Opel Corsa F 1.5 Diesel 102KM DV5RD to nowoczesny kompakt z silnikiem bazującym na technologii PSA BlueHDi, szeroko stosowanym w nowych Oplach po 2020 roku. Silnik 4-cylindrowy, Common Rail, turbo, rozrząd pasek (prawie bezkolizyjny), dodatkowy łańcuszek dla wałków rozrządu – ten element bywa newralgiczny: spotyka się pękanie łańcuszka już po 60, 70 tys. km i przy głośnych, metalicznych dźwiękach konieczna jest natychmiastowa wymiana. Moc 102KM/250Nm zapewnia dobre przyspieszenie (0–100 km/h ok. 10,2s) i bardzo niskie realne spalanie: miasto 5,3–6,3 l, trasa 4,1–4,9 l, nawet przy pełnym załadunku. Atuty to bardzo duża trwałość konstrukcji (blok żeliwny, podzespoły wysokiej klasy), niskie koszty serwisu, szybka regeneracja DPF, szeroka podaż części i wysoka odporność na gorsze paliwo. Typowe wady: awarie AdBlue (krystalizacja, czujniki, unieruchomienie auta), wycieki spod „pasty” pokrywy zaworów (brak tradycyjnej uszczelki), bugi czujników NOx, awarie wtryskiwaczy przy bardzo słabej jakości ON, wycieki spod pompy oraz problemy z obsługą elektryki w wersjach na flotę. Model wymaga bardzo regularnego serwisu olejowego (max 15 tys. km), inspekcji pasków i łańcuszka oraz błyskawicznej reakcji na alarmy DPF/AdBlue. Idealny dla floty, taxi, dużych rodzin lub użytkowników podróżujących daleko i intensywnie, pod warunkiem ścisłego trzymania się wytycznych serwisowych.