Opel Crossland X 1.2 12V Turbo 110KM EB2DT to silnik z generacji PureTech bezpośrednio sprzed liftingu. Oferuje identyczne możliwości jak EB2ADT: świetną elastyczność, dynamiczne przyspieszenie, niskie spalanie (6,3–7,5l miasto, 5,6l trasa), dużą wygodę obsługi skrzyni automatycznej, pakowny bagażnik i szeroką dostępność tanich części. Typowe wady: rozrząd paskiem mokrym wymaga inspekcji przy już 70–90 tys. km, awarie czujnika NOx, czasami uszkodzony czujnik przepustnicy, przy dużych przebiegach szybkie zużycie sprzęgła, okazjonalne wycieki spod pokrywy i drobne bugi multimediów. Atutami są niskie koszty serwisu (jeżeli na bieżąco dbasz o wymianę oleju i rozrządu), odporność bloku na LPG i bardzo dobre osiągi względem ogólnego poziomu rynku B-SUV. Dla użytkowników wymagających więcej niż bazowa jednostka, ale którzy nie potrzebują topowych osiągów modeli 130KM – to solidny wybór codzienny.