OPEL FRONTERA A 2.3 TD 100KM X23DTR – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Frontera A 2.3 TD 100KM X23DTR to typowy dla lat 90. 4-cylindrowy diesel z pośrednim wtryskiem, turbosprężarką o stałej geometrii i intercoolerem. Główne zalety: nieskomplikowana obsługa, bardzo dobra odporność na kiepskie paliwo, trwała konstrukcja mechaniczna i stosunkowo niskie koszty części. Niestety dynamika (0–100 km/h 19s) i kultura pracy są przeciętne, a silnik ma wyraźną „turbodziurę”. Wady to: częste awarie pompy wtryskowej, wycieki z turbo i układu chłodzenia, typowa dla Frontery korozja podwozia, kłopoty z napędem automatycznych piast (przy dołączaniu 4×4). Przy przebiegach >200 tys. km uwaga na luzy w skrzyni i osprzęcie. Model doceniany w off-roadzie, gotowy do jazdy w ciężkim terenie po minimalnej konserwacji. Spalanie: 10–11,5l ON/100km, mała ilość elektroniki, części jeszcze są dostępne, ale wiek wymaga szczegółowego audytu przed zakupem.