OPEL FRONTERA A 2.5 TDS 115KM X25DT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Frontera A 2.5 TDS 115KM (silnik włoski VM) to turbodiesel, który zaoferował wyższą moc i moment – prowadząc samochód do 100km/h w 16,8s. Model cechuje się napędem 4×4 na ramie, dobrą elastycznością i solidną trakcją. Atuty: mocny blok, znosi jazdę z przyczepą, bardzo prosty układ 4×4 i reduktor, świetna dostępność używanych części w Europie. Niestety fabrycznie model ma szereg bolączek: problemy z uszczelkami pod głowicą (każdy cylinder osobna głowica – koszt napraw ogromny), często zacierająca się turbosprężarka, awarie osprzętu wtrysku, wycieki z mostów i skrzyni, luzy przekładni kierowniczej. Radzi sobie słabo z intensywnym użytkowaniem w błocie, skrzynia podatna na awarie. Spalanie 10–12,5l/100km, regularny serwis kluczowy dla zachowania trwałości do 250 tys. km, potem kosztowny w reanimacji. Idealny dla maniaków offroadu lub osób szukających taniego, typowego terenowca z prawdziwym charakterem – wymaga jednak cierpliwości i gotowości do napraw.