OPEL GRANDLAND 1.2 12V DI TURBO 131KM GPF EB2 ADTS – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Grandland 1.2 12V DI Turbo 131KM GPF EB2ADTS to jeden z najczęściej wybieranych kompaktowych SUV-ów z segmentu C. Silnik to klasyczny trzycylindrowy PureTech turbo o mocy 131KM/230Nm (0–100 km/h ok. 10s), z bezpośrednim wtryskiem i filtrem GPF oraz bardzo niskim zużyciem paliwa (średnio 6,5–7,2l w mieście, mniej na trasie). Jego zaletą jest elastyczność już od niskich obrotów, bardzo płynna automatyczna skrzynia i praktycznie bezobsługowa mechanika po przeprojektowaniu rozrządu. Bagażnik jest przestronny, wnętrze dość ciche (lepiej wyciszone niż w wielu konkurencyjnych SUV-ach segmentu C), a koszty utrzymania umiarkowane dzięki szerokiej bazie zamienników. Typowe wady: trzycylindrowa jednostka potrafi być głośna na zimno, niektóre egzemplarze z wcześniejszych roczników wymagały wymiany paska rozrządu (pasek tzw. mokry) już po 60-80 tys. km, sporadyczne bugi elektroniki, niewygodne rozmieszczenie niektórych przycisków czy ograniczona widoczność do tyłu. Tapicerka wnętrza nadaje się do codziennych dojazdów, choć nie jest klasy premium. Grandland jest wyborem dla rodzin, flot oraz użytkowników oczekujących wygody, łatwego serwisu i dobrych osiągów w każdej sytuacji.