OPEL GRANDLAND X 2.0 DIESEL 177KM DW10FC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Grandland X 2.0 Diesel 177KM DW10FC to najmocniejsza jednostka wysokoprężna w tym SUV-ie, oparta na francuskim silniku PSA/DW10 BlueHDi. Czterocylindrowy diesel z wtryskiem Common Rail, DPF, AdBlue i SCR zapewnia świetną kulturę pracy, wysoką elastyczność i bardzo dobrą dynamikę nawet na pełnym obciążeniu (0–100km/h w ok. 9s), co czyni ten model znakomitym wyborem na długie trasy i do firmowej floty. Spalanie wynosi 6,3–7,8 l w mieście oraz 5,2–6,1 l na trasie. Model chwalony za duży bagażnik i komfortowy układ jezdny, jednak wymaga regularności serwisowej układów emisji spalin – AdBlue należy uzupełniać co 20 tys. km. Najpoważniejsze wady: ryzyko awarii łańcucha spinającego wałki (głośna praca po starcie), wycieki AdBlue czy bugi czujników NOx. Sporadyczne problemy z automatami pojawiają się przy intensywnej pracy w mieście. Nazbyt dynamiczna jazda podnosi spalanie powyżej 8 l. Użytkownicy chwalą trwałość, wyposażenie i praktyczność, narzekają na jakość plastików, wysokie ceny wersji premium oraz czasem drobne trzeszczenie deski rozdzielczej. SUV dla wymagających, dużych rodzin, taxi i aut na długie przebiegi, najlepiej serwisowany w autoryzowanych punktach diesla.