Opel Insignia A 2.0 CDTI ECOTEC 160KM (A20DTH) to turbodiesel cieszący się popularnością dzięki bardzo dobrej dynamice, optymalnej elastyczności oraz niskim zużyciu paliwa (średnio 6,0–7,2 l/100 km). Silnik 4-cylindrowy, układ Common Rail Bosch, turbosprężarka o zmiennej geometrii, seryjnie DPF i EGR. Jego atuty to trwałość przy regularnym serwisie, wytrzymały układ wtryskowy, elastyczność i dobre osiągi także w ciężkich nadwoziach kombi. Wielu użytkowników osiąga przebiegi ponad 300 tys. km bez poważnych remontów, przy wymianie oleju co 10–12 tys. km. Wady: najpoważniejsze awarie to uszczelka smoka w pompie oleju prowadząca do zatarcia, typowe zapychanie DPF przy jeździe miejskiej, awaryjne koło dwumasowe, sporadycznie awarie turbo i wycieki z układu chłodzenia. Silnik wymaga szybkiej reakcji na kontrolki, pilnowania szczelności intercoolera i regularnych inspekcji turbo. To silnik wymagający mądrego serwisu, lecz oferujący wysoki komfort jazdy, niskie spalanie i znakomite osiągi nawet przy wysokich przebiegach.
Strona główna Dane techniczne OPEL INSIGNIA A 2.0 CDTI ECOTEC 160KM A20DTH – OPINIE, WADY, AWARIE...