OPEL INSIGNIA A FL 1.6 CDTI ECOFLEX 120KM B16DTJ – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Insignia A FL 1.6 CDTI ecoFLEX 120KM (B16DTJ) reprezentuje nowoczesne podejście do downsizingu diesla GM/Opel. Silnik 4-cylindrowy, Common Rail, 16V, turbosprężarka VTG z intercoolerem, łańcuch rozrządu. Wielką zaletą jest bardzo niskie spalanie (nawet 5,0–6,2l/100 km), cicha praca i sprawna dynamika do miasta i na trasę. Silnik jest chwalony za oszczędność, niezłe przyspieszenie oraz wysoką trwałość (przebiegi do 250–300 tys.), zwłaszcza przy serwisie olejowym co 10–12 tys. km. Typowe wady obejmują ryzyko rozciągnięcia łańcucha rozrządu (wymiana nierzadko po 80–100 tys.), problemy z DPF przy krótkiej jeździe miejskiej, czasem awarie wtryskiwaczy, bugi EGR oraz konieczność regularnego przeglądu turbosprężarki. Model jest znakomity do flot i jako rodzinne auto na dalekie trasy – pod warunkiem terminowego serwisu i ostrożności przy dużych przebiegach.