OPEL INSIGNIA A FL 2.0 CDTI ECOTEC 120KM A20DTE – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Insignia A FL 2.0 CDTI Ecotec 120KM A20DTE to diesel zaprojektowany na bazie włoskiego MultiJet, stosowany od 2012 r. Silnik 4-cylindrowy, 16V, Common Rail, turbo o zmiennej geometrii, filtr DPF, elektroniczny EGR. Atuty to duża trwałość przy serwisowaniu co 12 tys. km, świetna elastyczność i niezłe osiągi jak na 120KM (320Nm), bardzo niskie spalanie (4,8–6,1l cykl mieszany), cicha praca i komfort jazdy zarówno w trasie jak i w mieście. Wady: typowe dla diesli zapychanie DPF – szczególnie przy małym przebiegu, uwaga na uszkodzenia koła dwumasowego i konieczność inspekcji rozrządu oraz intercoolera przy większych przebiegach. Szczególnie ważna jest regularność wymiany uszczelki smoka pompy oleju oraz prewencyjna kontrola systemów emisji spalin. Silnik znosi dobrze długie przebiegi i dynamiczne użytkowanie, jeśli nie przesadzimy z zaniedbaniami serwisowymi.