Opel Insignia B 1.6 CDTI 110KM B16DTE to uniwersalny i ekonomiczny diesel zaprojektowany z myślą o przebiegach flotowych i miejskich. Czterocylindrowa jednostka, Common Rail, turbo, filtr DPF, intercooler, łańcuch rozrządu – to wszystko sprawia, że przy spokojnej eksploatacji silnik zużywa realnie 5,1–6,0 l/100 km w mieście, a na trasie schodzi nawet do 4,2 l. Wielką zaletą tej wersji jest cicha praca i umiarkowany koszt napraw – przy regularnej wymianie oleju co 10 tys. km łatwo osiąga przebiegi ponad 200–250 tys. km, a dynamika w zupełności wystarcza do codziennej eksploatacji czy tras po Polsce/UE. Największe wady: rozciąganie łańcucha rozrządu (najczęściej już przy ok. 100 tys.), koszty wymiany układu rozrządu są wysokie przez trudny dostęp (napęd od strony skrzyni). Pojawiają się także bugi DPF i elektroniki, wycieki z układu chłodzenia oraz okazjonalna awarie czujnika ciśnienia DPF czy sterowanie EGR. Typowe dla tej generacji są drobne usterki typu czujnik NOx. Insignia B 1.6 CDTI to idealna flotówka – ekonomiczna, tania w serwisie, pod warunkiem regularnej kontroli rozrządu i przeglądów.