OPEL INSIGNIA B 1.6 CDTI 136KM B16DTH – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Insignia B 1.6 CDTI 136KM B16DTH to mocniejszy wariant flagowego diesla. Atuty tej konstrukcji to świetne osiągi (320Nm), bardzo dobra elastyczność, niskie spalanie (5,2–6,5 l/100 km) i stabilna, cicha praca. Niskie koszty serwisowe i umiarkowana awaryjność czyni model popularnym wśród dużych flot, rodzin i na długie trasy. Wady: rozciąganie łańcucha (wymiana nawet po 100 tys.), kosztowna wymiana przez umiejscowienie od strony skrzyni, bugi układu DPF/EGR, okazjonalne awarie wtryskiwaczy i uszczelki pod głowicą przy bardzo dużych przebiegach. Elektronika (czujniki, pedał gazu) czasem szwankuje i potrzeba aktualizacji softu. Auto gorzej wypada w miejskiej eksploatacji (DPF i rozrząd), jest jednak niezwykle wydajne na trasach i ekonomiczne po modernizacji technologicznej. To nowoczesny diesel przygotowany pod EU floty, z niską emisją i dobrym wyciszeniem kabiny.