OPEL INSIGNIA B FL 2.0 16V E TURBO 170KM F20SHL – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Insignia B FL 2.0 16V E Turbo 170KM F20SHL to nowoczesna benzyna turbo generacji L850. Atutem tej jednostki jest wysoka kultura pracy, bardzo dobre osiągi nawet w bazowej wersji, a także zaskakująco niska awaryjność – głównie dzięki konstrukcji aluminiowej, podwójnemu rozrządowi DOHC i turbodoładowaniu typu twin-scroll. System zarządzania AFM (dezaktywacja cylindrów) obniża spalanie w trybie miejskim; realnie w mieście wynosi ok. 8,2–9,6 l, a w trasie schodzi poniżej 7 l. Plusem jest zaawansowana elektronika, dobre zabezpieczenie antykorozyjne i świetna dynamika (0–100 km/h około 9,1s). Wady: wysokie koszty serwisu części (m.in. rozrząd, turbo, cewki, adaptacyjne amortyzatory), wyższe spalanie w korkach, okazjonalne bugi elektroniki i konieczność aktualizacji softu silnika oraz regularna wymiana świec. Problemów z łańcuchem lub paskiem rozrządu dotąd praktycznie nie zgłaszano. Model idealny dla tych, którzy chcą połączyć dynamikę, komfort i przewidywalność kosztów na stosunkowo wysokim poziomie technicznym.