Meriva A FL 1.7 CDTI 125KM Z17DTR/A17DTR (Isuzu) jest wersją najmocniejszą i najlepiej wyposażoną silnikowo w gamie, montowaną po 2006 roku. 4-cylindrowy diesel, Common Rail, DPF, wtryski Bosch/Denso. Atuty: mocna mechanika, niskie spalanie (5,5–6,7l), cicha praca na trasie, ponadprzeciętna trwałość bloku i skrzyni, wysoka odporność na przebiegi. Problemami są kosztowne naprawy osprzętu (wtryski Denso), częste awarie DPF-u w mieście, wycieki spod pompy i głowicy, awarie sterowania turbiną oraz sporadycznie dwumasa. Trzeba bardzo pilnować regularnych serwisów turbo, wymiany oleju co 10–12 tys. i inspekcji układu wtryskowego. Najlepiej ten model sprawuje się w trasie, źle znosi typowe eksploatacje miejskie. Dobrze adaptuje się jako auto rodzinne i firmowe, wymagające sumiennego podejścia do serwisu.
Strona główna Dane techniczne OPEL MERIVA A FL 1.7 CDTI 125KM Z17DTRA17DTR – OPINIE, WADY, AWARIE...