OPEL SIGNUM 2.2 DTI 125KM Y22DTR – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Signum 2.2 DTI 125KM Y22DTR, znany z zastosowania także w Vectrze i Saabie, to czterocylindrowy diesel ze wtryskiem bezpośrednim (pompa VP44), kołem dwumasowym i łańcuchem rozrządu. Jego największym atutem jest przyzwoita dynamika, niskie spalanie (7–8 l/100 km miasto), bardzo dobre osiągi w trasie oraz stosunkowa bezawaryjność głównej mechaniki. Wady dotyczą głównie elektroniki i osprzętu: najbardziej kosztowna jest pompa wtryskowa (częste awarie sterownika, zapowietrzenie przy wymianie filtra), wycieki spod uszczelki głowicy i nadmierny pobór oleju. Łańcuch wymaga inspekcji po ok. 250–300 tys. km. W modelu nie występuje fabryczny DPF, co upraszcza obsługę i obniża koszty serwisu, mimo pewnych kompromisów akustycznych. Do minusów zalicza się też przeciętną kulturę pracy, możliwą awarię turbosprężarki przy wyższych przebiegach i czasami słabsze elementy zawieszenia. Signum 2.2 DTI to dobre auto na dłuższe trasy, przewidywalne w kosztach – wymaga tylko konsekwentnych wymian oleju oraz regularnej diagnostyki układu zasilania.