SUBARU FORESTER IV 2.0I 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Subaru Forester IV 2.0i 150KM to propozycja dla osób potrzebujących wszechstronnego, rodzinnego SUV-a z klasycznym napędem 4×4 i bezproblemową eksploatacją. Sercem auta jest czterocylindrowy konstrukcyjnie zaawansowany bokser o mocy 150 KM. Auto zapewnia świetne prowadzenie w trudnych warunkach, dużą przestrzeń w środku jak na klasę, ogromny bagażnik oraz bardzo dobrą widoczność. Sprint do setki trwa 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Silnik z układem faz rozrządu AVCS i bezobsługowym łańcuchem zapewnia wysoką kulturę pracy i dynamikę, niestety sporym minusem jest dość wysokie spalanie (w mieście nawet powyżej 10 l, na trasie ok. 6,2 l). Typowym problemem jest podwyższone zużycie oleju nawet w stosunkowo nowych egzemplarzach oraz możliwe awarie przepustnicy i układu chłodzenia. Część użytkowników narzeka na stosunkowo głośną pracę powyżej 100 km/h i przeciętną dynamikę przy pełnym załadunku. Forester IV uchodzi jednak za solidny, przewidywalny samochód rodzinny i świetnie nadaje się do instalacji LPG, co pozwala na znaczącą redukcję kosztów. Zawieszenie doskonale radzi sobie na nierównościach, skrzynia Lineartronic CVT jest trwała pod warunkiem regularnej wymiany oleju. Najczęstsze naprawy to elementy zawieszenia, drobne awarie elektroniki i problemy z układem chłodzenia, które należy długo monitorować. Forester 2.0i jest dobrym kompromisem pomiędzy niezawodnością, komfortem, a właściwościami terenowymi.