Volkswagen Golf Plus FL 1.4 16V TSI 160KM to nowoczesny minivan stworzony z myślą o wymagających rodzinach i kierowcach oczekujących dynamicznego napędu w kompaktowym, przestronnym nadwoziu. Silnik 1.4 TSI Twincharger należy do najciekawszych technologicznie w swojej klasie – zastosowanie zarówno kompresora mechanicznego jak i turbosprężarki zapewnia natychmiastową reakcję na gaz przy niskich obrotach oraz utrzymanie wysokiej mocy przy dużych prędkościach obrotowych, czego nie zapewniają konkurencyjne jednostki wolnossące. Samochód przyspiesza do setki w około 8 sekund, a prędkość maksymalna przekracza 210km/h. Realne spalanie wynosi od 7,5 do 9l/100km w mieście i około 6l/100km w trasie, a wygodna pozycja za kierownicą i ogrom schowków czynią podróże niezwykle komfortowymi. Wnętrze oferuje wysokiej jakości wykończenie, bogate wyposażenie oraz przesuwaną kanapę tylną, dzięki czemu funkcjonalność dorównuje większym vanom, a bagażnik można elastycznie powiększyć. Niestety silnik 1.4 TSI w wersji 160KM (EA111 CAVD/CTHD) znany jest z poważnych problemów technicznych. Największe obawy budzi trwałość układu rozrządu opartego na łańcuchu – zdarzają się jego rozciągnięcia już przy niskich przebiegach, co grozi poważną awarią i koniecznością kosztownego remontu silnika. Typowe są także awarie sprzęgiełka magnetycznego pompy wody, a najpoważniejszymi przypadłościami są pękające tłoki i pierścienie powodujące spadek kompresji oraz zwiększone spalanie oleju. Kompresor współpracujący z turbo generuje dodatkowe ryzyko awarii, a koszty napraw tej nietypowej konstrukcji bywają wysokie. Na plus należy zaliczyć bardzo przyjemną kulturę pracy, wysoką dynamikę oraz dobre wyważenie pomiędzy jazdą miejską a trasą. Przy wyborze auta należy bezwzględnie sprawdzić historię obsługi serwisowej, regularność wymian oleju i przebieg łańcucha rozrządu – po 2010 roku wprowadzono poprawki obniżające awaryjność, ale nawet młodsze egzemplarze wymagają uwagi. Model nie jest podatny na LPG, a tuning mechaniczny, mimo że daje dobre efekty, może skrócić żywotność jednostki. Koszty serwisu i części nie należą do najniższych, ale dostępność zamienników jest szeroka. Typowe naprawy to wymiana rozrządu, regeneracja turbo, uszczelnienia głowicy i obsługa układu chłodzenia. Golf Plus FL 1.4 TSI 160KM to wygodny, szybki i atrakcyjnie wyposażony rodzinny minivan, który wymaga jednak świadomego użytkownika, skłonnego do regularnych napraw i odpowiedniej profilaktyki serwisowej.