Volvo V40 I 1.9 TD 90KM D4 192T to kolejna wersja popularnego kompaktowego kombi, wyposażona w turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną o mocy 90KM. Model ten wyróżnia się przede wszystkim korzystną relacją ceny do jakości oraz bardzo niskim zużyciem paliwa, które w cyklu mieszanym utrzymuje się na poziomie 5,7–6,5l/100km, a na trasie niektórym użytkownikom udaje się zejść nawet poniżej 5l/100km. Silnik 1.9 TD D4 192T charakteryzuje się prostą i sprawdzoną konstrukcją, co przekłada się na względnie niewielkie koszty serwisowania i podatność na naprawy w niezależnych warsztatach. Komfort podróży w tym modelu typowy jest dla szwedzkich pojazdów – wygodne fotele, dobrze wyciszona kabina oraz bogate wyposażenie, często w standardzie z klimatyzacją, elektryką szyb i luster czy fabrycznym radiem. Wersja TD to również dobre rozwiązanie dla rodzin oraz osób poszukujących pojazdu na co dzień – bagażnik jest pojemny, a tylna kanapa zapewnia sporo przestrzeni na nogi oraz głowy pasażerów. Do typowych wad tego modelu należy zaliczyć szybkie zużycie osprzętu silnika – szczególnie pompy wtryskowej, zaworu EGR, a także awarie turbosprężarki czy przepływomierza. Elektronika, typowa dla Volvo lat 90., lubi płatać figle – występują drobne problemy z centralnym zamkiem, podświetleniem zegarów czy czujnikami temperatury. Trwałe nadwozie wykazuje odporność na rdzę, ale dolne części drzwi lub tylna klapa mogą być podatne na ogniska korozji przy zaniedbaniach eksploatacyjnych. Montaż instalacji LPG nie wchodzi w grę z racji konstrukcji Diesla, natomiast model idealnie sprawdzi się w użytkowaniu flotowym oraz dla osób pokonujących długie dystanse po autostradach i trasach szybkiego ruchu. Typowe naprawy obejmują wymianę klocków i tarcz hamulcowych, regenerację turbosprężarki oraz układu wtryskowego, a koszty tych napraw są niższe niż średnia rynkowa w tej klasie aut, ze względu na dostępność zamienników i prostą budowę. V40 I 1.9 TD to dobry materiał do modyfikacji optycznych oraz poprawy komfortu zawieszenia, choć tuning typowo mechaniczny nie jest popularny. Auto uchodzi za trwały, praktyczny i oszczędny samochód dla osób poszukujących ekonomicznych rozwiązań na codzień przy zachowaniu wysokiej jakości wykończenia.