Volvo V40 II FL 2.0 D4 190KM D4 204T14 to najmocniejsza wersja wysokoprężna w gamie tego kompaktowego hatchbacka i zarazem jedna z najlepiej ocenianych propozycji w tym segmencie. Sercem auta jest czterocylindrowy silnik diesla o pojemności 1969cm3 i mocy 190KM, generujący aż 400Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala osiągać „setkę” już w nieco ponad 7 sekund i zapewnia wyjątkową elastyczność oraz wysoką kulturę pracy przy każdej prędkości. Średnie spalanie w cyklu mieszanym utrzymuje się na poziomie 4,5-5,2l/100km, przy spokojnej jeździe poza miastem da się zejść nawet poniżej tej wartości, natomiast jazda po mieście najczęściej oznacza spalanie ok. 6,5l/100km. Silnik D4 204T14 uchodzi za trwały, jednak, jak każda nowoczesna jednostka wysokoprężna, wymaga regularnych wymian oleju, dbałości o DPF oraz tankowania dobrej jakości paliwa. Typowe awarie dotyczą pogarszającej się wydajności filtra cząstek stałych DPF szczególnie przy jeździe miejskiej, wycieki oleju z uszczelek pokrywy zaworów, nadmierne zużycie wtryskiwaczy przy dużych przebiegach oraz przypadki awarii turbosprężarki. Komfort w kabinie stoi na bardzo wysokim poziomie – ergonomiczne fotele z szerokim zakresem regulacji, systemy bezpieczeństwa, cisza i doskonałe wykończenie wnętrza przyciągają wymagających użytkowników. Volvo V40 II FL 2.0 D4 wyposażone jest w szereg rozwiązań poprawiających codzienną funkcjonalność: bagażnik o pojemności 335l z możliwością znacznego powiększenia, liczne schowki i systemy multimedialne czy wszechstronne zabezpieczenia antykolizyjne. Koszty napraw mogą być wysokie w przypadku poważnych awarii silnika czy skrzyni biegów, lecz regularna obsługa i wybór sprawdzonych zamienników minimalizuje wydatki. Model nie jest podatny na instalację LPG, a tuning mechaniczny daje najlepsze efekty poprzez programowe podniesienie mocy silnika nawet powyżej 210KM, choć przy zachowaniu zdrowego rozsądku w serwisowaniu. Samochód jest wybierany głównie przez firmy do flot, rodziny o sportowym zacięciu i wszystkich kierowców oczekujących niskiego spalania, wysokiej dynamiki oraz sprawdzonego bezpieczeństwa szwedzkiej szkoły inżynierii.