VOLVO V50 2.0 D 16V 136KM D4 204T – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V50 2.0 D 16V 136KM D4 204T to najpopularniejsza wersja wysokoprężna kompaktowego kombi, będąca idealnym wyborem dla osób pokonujących duże przebiegi oraz ceniących ekonomię i trwałość. Silnik 2.0D o mocy 136KM to konstrukcja stworzona przez współpracę koncernów Ford/PSA, ceniona za niskie spalanie oraz wysoką kulturę pracy. Oferuje bardzo dobre osiągi, elastyczność i moment obrotowy 320Nm, dzięki czemu model sprawdza się zarówno w mieście, jak i na długich trasach. Średnie spalanie oscyluje wokół 5.5–6.5l/100km w ruchu mieszanym, natomiast w trasie można zejść nawet do 5l/100km. Model wyposażony jest w wygodne fotele, regulowaną kierownicę, szeroką gamę opcji wyposażenia (klimatyzacja, pełna elektryka, systemy bezpieczeństwa, często nawigacja) oraz wyraźnie zaprojektowany, funkcjonalny kokpit. Miejsca jest wystarczająco dużo dla pięciu dorosłych osób, a bagażnik o pojemności 417l jest łatwy w załadunku i rozbudowywany po złożeniu tylnej kanapy. Wersje wysokoprężne chwalone są za trwałość, jednak typowe bolączki to problemy z turbosprężarką, zapychające się filtry DPF przy eksploatacji miejskiej, wycieki oleju z wałków rozrządu, a także konieczność wymiany wtryskiwaczy czy dwumasowego koła zamachowego po przebiegach powyżej 200 tys. km. Koszty napraw są umiarkowane – duża dostępność zamienników i zamiennych silników podnosi atrakcyjność eksploatacji. Instalowanie LPG nie jest możliwe w wersjach diesla. Model doskonale sprawdza się jako flota firmowa lub w rodzinach z uwagi na tanie części i niską awaryjność poprawnie serwisowanych egzemplarzy. Volvo V50 2.0D bardzo dobrze znosi wysokie przebiegi, a przy regularnej eksploatacji i wymianie oleju nawet bardzo duże przebiegi nie stanowią problemu dla żywotności jednostki napędowej. Za wadę uznaje się słabsze wyciszenie wersji wysokoprężnych i usterkowość osprzętu (czujniki, przepływomierz, linia CAN) w starszych egzemplarzach. Model docenią osoby szukające kompromisu między praktycznością, ekonomią, funkcjonalnością, a niskimi realnymi kosztami użytkowania.