VOLVO V50 2.0 D3 20V 150KM D5 204T5 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V50 2.0 D3 20V 150KM D5 204T5 to kompaktowe kombi klasy premium oferujące korzystny kompromis między funkcjonalnością rodzinną a niskimi kosztami eksploatacyjnymi typowymi dla aut tej klasy. Wyposażony w pięciocylindrowy silnik diesla z rodziny D5 o mocy 150KM, samochód ten odznacza się wysoką kulturą pracy, równomiernym rozwijaniem mocy oraz ponadprzeciętną trwałością układu napędowego. Średnie spalanie w trybie miejskim wynosi około 6,5–7,2l/100km, natomiast w trasie można zejść nawet poniżej 6l/100km, co czyni ten model bardzo atrakcyjną propozycją dla osób poszukujących ekonomicznego, rodzinnego auta na długie trasy. Komfort jazdy stojący na wysokim poziomie zapewniają wygodne i dobrze wyprofilowane fotele, spójny i czytelny kokpit oraz duża ilość miejsca w przedniej części kabiny. W testach długodystansowych użytkownicy doceniają bardzo dobre właściwości jezdne, stabilność w zakrętach i skuteczność hamulców, a adaptacyjne zawieszenie sprawia, że auto dobrze radzi sobie zarówno z polskimi drogami, jak i autostradami. Najczęstsze awarie w tym modelu dotyczą układu wtryskowego, zaworów EGR, a także cruise control – są to jednak usterki łatwo diagnozowalne i dość tanie w naprawie, zwłaszcza że dostępność części zamiennych do silników D5 jest bardzo dobra. Często stosowany jest montaż instalacji LPG, jednak w przypadku tego diesla jest to nieopłacalne i niezalecane – auto doskonale znosi natomiast chiptuning, który pozwala podnieść moc nawet do ponad 180KM bez ryzyka uszkodzenia jednostki napędowej. Typowe naprawy obejmują regenerację turbosprężarki oraz wymianę poduszek silnika, a koszt tych operacji nie przekracza typowych wartości dla segmentu średniego premium. Bagażnik o pojemności około 417l pozwala na wygodne zapakowanie rodziny na wakacje lub wyjazd służbowy. Volvo V50 D3 nadaje się również do użytku flotowego, zapewniając przyzwoitą wartość rezydualną i niskie całkowite koszty utrzymania dla firm. Jego największe zalety to wysoka trwałość silnika, solidność nadwozia i przyjemność jazdy, natomiast wadą mogą być wysokie koszty serwisu w autoryzowanych stacjach i podatność na awarie układu elektrycznego, które jednak są stosunkowo łatwo eliminowane.