VOLVO V60 3.0 T6 24V 304KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V60 3.0 T6 24V o mocy 304KM to prawdziwy top w gamie szwedzkiego kombi i spełnienie oczekiwań osób szukających kompromisu pomiędzy sportową dynamiką, luksusowym wyposażeniem a wysokim poziomem bezpieczeństwa. Sercem tej wersji jest 6-cylindrowy silnik z turbo, który rozpędza auto do 100km/h w nieco ponad 6 sekund, zapewniając przy tym ponadprzeciętną elastyczność i solidną dawkę sportowych emocji na co dzień. Auto wyróżnia się napędem AWD, który sprzyja doskonałej trakcji i stabilności podczas dynamicznej jazdy, nawet na śliskiej nawierzchni. Jednostka T6 słynie z wysokiej kultury pracy, jednak ze względu na dużą moc i pojemność spalanie wynosi średnio 10,5-13,0l/100km w ruchu mieszanym, a dynamiczna jazda łatwo przekracza wartości nawet powyżej 15l/100km. Kabina oferuje luksusową atmosferę – skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, nowoczesne systemy audio, nawigacja, dźwiękoszczelne szyby czy dwustrefowa klimatyzacja zapewniają komfort wszystkim pasażerom. Na plus zaliczyć należy znaczny bagażnik i rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa, takich jak aktywny tempomat, systemy wspomagające jazdę oraz komplet poduszek powietrznych. Trwałość silnika T6 jest znakomita, ale tylko przy rygorystycznym serwisie olejowym, wymianach filtrów i pilnowaniu czystości układu chłodzenia oraz dolotowego. Najczęstsze usterki to awarie turbosprężarki, wycieki z chłodnicy, awarie cewek zapłonowych oraz sporadyczne problemy z elektroniką silnika. Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z przenoszeniem dużej mocy na koła, lecz tylna oś jest wrażliwa na zużycie tulei i amortyzatorów przy wyższych przebiegach. Koszty napraw – zarówno części oryginalnych, jak i zamienników – są wysokie, co trzeba brać pod uwagę planując budżet. Instalacja LPG nie jest zalecana ze względu na nowoczesne rozwiązania technologiczne i wysokie temperatury pracy silnika. Volvo V60 T6 to świetny wybór do dynamicznego podróżowania, także w komfortowych, rodzinnych warunkach. Tuning obejmuje najczęściej modyfikacje elektroniczne powyżej 330KM, zmiany układu wydechowego i dolotowego oraz adaptacje podłogowe. Wadą modelu są wysokie podatki drogowe, wysokie spalanie i drogie serwisy eksploatacyjne, ale w zamian dostajemy prestiż, przyjemność jazdy, bezpieczeństwo i bezkompromisowe osiągi.