Volvo V60 II generacji z silnikiem 2.0 D4 16V SCR 190KM D4204T12 to nowoczesny samochód klasy premium, który został zaprojektowany z myślą o wymagających użytkownikach flotowych, rodzinach oraz osobach ceniących styl, bezpieczeństwo i zaawansowane technologie. Pod maską znajduje się czterocylindrowy silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, układem common rail, doładowaniem oraz systemem selektywnej redukcji katalitycznej SCR z AdBlue, co skutkuje nie tylko bardzo dobrymi osiągami, ale również niską emisją spalin i oszczędnym zużyciem paliwa. Maksymalna moc, jaką oferuje silnik, to 190KM osiągane przy 4250 obr./min, a moment obrotowy 400Nm dostępny jest od 1750 do 2500 obr./min, co gwarantuje dynamiczne przyspieszanie i wysoką elastyczność nawet przy dużym obciążeniu. Przyspieszenie do 100km/h trwa poniżej 7,9 sekundy, a pojazd utrzymuje prędkość autostradową bez najmniejszego wysiłku. Wnętrze wyróżnia się wysoką jakością materiałów, cyfrowymi zegarami, ogromną ilością schowków, systemem nagłośnienia klasy premium i fotelami oferującymi jeden z najlepszych poziomów komfortu w segmencie średnich kombi. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi 4,6–6,3l/100km, a realnie w ruchu pozamiejskim wartości te bywają jeszcze niższe. Volvo V60 II 2.0 D4 uznawane jest za wysoce niezawodne auto przy zachowaniu rygorystycznych interwałów serwisowych, a typowe wady to głównie sporadyczne awarie układu AdBlue (blokada rozruchu, błędy czujników NOx), zapychanie filtra DPF przy krótkich trasach, czasem wycieki oleju czy pojedyncze usterki turbosprężarki. Naprawy dotyczą głównie układu oczyszczania spalin, wymiany czujników czy okresowej regeneracji wtryskiwaczy. Warto wspomnieć o bardzo wysokim poziomie bezpieczeństwa czynnego i biernego oraz wyjątkowej stabilności jazdy nawet przy maksymalnym załadunku. Samochód nadaje się idealnie do zastosowań rodziny i firmy flotowej, oferuje świetny stosunek mocy do spalania, bardzo dobrą trwałość elementów pracujących pod dużym obciążeniem i nie sprawia problemów w codziennej eksploatacji pod warunkiem regularnej kontroli stanu AdBlue i stosowania dobrej jakości paliwa. Potencjał tuningowy ograniczony jest głównie do chiptuningu – bezpiecznie można podnieść moc do ok. 220–230KM dbając jednocześnie o trwałość turbosprężarki i skrzyni biegów.