VOLVO V70 III 2.4 D 20V 163KM D5 244T5 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V70 III 2.4 D 20V o mocy 163KM z jednostką D5 244T5 to model, który z powodzeniem łączy komfort rodzinnego kombi z wytrzymałością i oszczędnością nowoczesnego diesla. Wersja ta cieszy się uznaniem zarówno wśród użytkowników indywidualnych, jak i flotowych ze względu na dużą przestrzeń ładunkową, wygodne fotele oraz wysoką jakość materiałów wykończeniowych. Czterocylindrowy, pięciocylindrowy diesel o pojemności 2400cm³ i 20 zaworach charakteryzuje się zwartą konstrukcją, a doładowanie turbosprężarką zapewnia dobre osiągi, przyspieszenie do 100km/h w około 9,6 sekundy oraz elastyczność przy niskich i średnich obrotach. Silnik ten uchodzi za trwały, pod warunkiem regularnych wymian filtrów i oleju – najlepiej co 15 tys. km, zwłaszcza że typowy problem starszych egzemplarzy to osady w odmie i przytkany DPF prowadzący do spadku osiągów. Średnie realne spalanie oscyluje wokół 6,5-7,5l/100km przy jeździe mieszanej, co pozwala na duże zasięgi przy stosunkowo taniej eksploatacji, a w trasie ten wynik łatwo obniżyć o litr. Komfort podróżowania podnoszą obszerne fotele, bogate wyposażenie, dobrze wyciszona kabina, a także ergonomia wnętrza, z dużą ilością schowków i bardzo pojemnym bagażnikiem o pojemności do 1,600l po złożeniu tylnej kanapy. Charakterystycznym elementem Volvo są zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym kontrola trakcji, poduszki powietrzne, aktywne zagłówki. W codziennej eksploatacji typowe usterki obejmują awarie przepływomierza, drobne wycieki oleju, zapychanie się filtra DPF i nieszczelności w układzie dolotowym. Użytkownicy zgłaszają też sporadyczne awarie turbosprężarki, które mogą okazać się kosztowne przy większych przebiegach. Trwałość jednostki i skrzyni biegów, zarówno automatycznej, jak i manualnej, uchodzi za bardzo dobrą, pod warunkiem regularnej wymiany oleju. Montaż instalacji LPG nie jest możliwy w silniku diesla, jednak niski koszt paliwa rekompensuje tę niedogodność. Wady modelu to wysokie ceny części oryginalnych, skomplikowane naprawy systemów oczyszczania spalin i konieczność częstych regeneracji DPF przy przewadze krótkich tras. Tuning mechaniczny ogranicza się zazwyczaj do podniesienia mocy poprzez zmiany oprogramowania, co pozwala osiągnąć 180-190KM i podnieść moment obrotowy bez ryzyka znacznego skrócenia trwałości podzespołów. Volvo V70 III nadaje się znakomicie dla rodzin, służąc jako wygodny pojazd na długie wyjazdy oraz do zastosowań flotowych, gdzie liczy się wygoda, ekonomia jazdy i solidność. To jeden z najpopularniejszych kombi segmentu D/E wybierany za bezpieczeństwo, trwałość i praktyczność.