Volvo V70 III 2.4 D 20V 175KM D5 244T14 to jedno z bardziej cenionych rozwiązań szwedzkiego producenta, łączące niezawodność, duży komfort jazdy i rozsądne spalanie. Silnik pięciocylindrowy o pojemności 2.4 l generuje moc 175KM i moment obrotowy 400Nm, który zapewnia wyraźnie lepszą elastyczność w wyprzedzaniu niż słabsze wersje, a przyspieszenie do 100km/h trwa tu ok. 8,8 sekundy. Dzięki zaawansowanej konstrukcji silnika, w tym turbosprężarce o zmiennej geometrii, auto świetnie radzi sobie zarówno w mieście, jak i na trasie, utrzymując spalanie na poziomie 7,2-8,0l/100km w cyklu mieszanym oraz spadające nawet do około 6,2l/100km w trasie. Wnętrze Volvo V70 III to klasa sama w sobie – wykończone wysokiej klasy materiałami, ergonomiczne, z wygodnymi fotelami, rozbudowaną klimatyzacją, bogatym systemem multimedialnym i bardzo dużą przestrzenią bagażową, która czyni ten samochód niezwykle praktycznym dla rodziny. Systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS, ESP, liczne poduszki powietrzne i zaawansowana kontrola trakcji, podnoszą komfort psychiczny kierowcy i pasażerów. Do typowych problemów eksploatacyjnych należy zaliczyć zużycie zaworu EGR, sporadyczne awarie układu chłodzenia oraz wycieki oleju z okolic turbo po większych przebiegach; przy intensywnej eksploatacji wyzwaniem okazuje się filtr DPF, który wymaga regularnych, dłuższych jazd pozwalających na automatyczne wypalanie. Przekładnia automatyczna i manualna są uznawane za bardzo wytrzymałe, lecz wymagają regularnych czynności serwisowych – zaniedbania skutkują kosztownymi naprawami. Koszty obsługi nie są niskie w przypadku części oryginalnych, ale na rynku występuje sporo tańszych zamienników. Samochód nie nadaje się do montażu instalacji LPG. V70 III 2.4 D 175KM chętnie wybierane jest przez firmy jako auto flotowe i rodzinne, oferując wysoki komfort dalekich podróży i niskie narażenie na awarie przy zadbaniu o regularne serwisy. Model jest podatny na tuning elektroniczny, a bezpieczne podniesienie mocy do 200KM daje wyraźne poprawienie osiągów bez negatywnego wpływu na trwałość. Wady to wysokie koszty wymiany rozrządu, potencjalne problemy z DPF oraz delikatną elektroniką, która po latach może generować błędy. Atuty to trwałość, komfort jazdy, bezpieczeństwo i funkcjonalność w codziennym życiu.