Volvo V70 III 2.4 D5 20V 185KM z jednostką 244T4 to propozycja skierowana do wymagających użytkowników, którzy oczekują od auta rodzinnego nie tylko maksymalnej wygody i pojemności, ale także osiągów i wysokiej kultury pracy silnika. Pięciocylindrowa jednostka oferuje 185KM i moment obrotowy dochodzący do 400Nm, dając świetne przyspieszenie, dobrą elastyczność i bezproblemową jazdę zarówno w mieście, jak i na trasie. Turbo o zmiennej geometrii zapewnia lepszą reakcję na gaz, a przyspieszenie do 100km/h wynosi tu ok. 8,2 sekundy. Spalanie w trasie potrafi spaść do ok. 6,5l/100km, podczas gdy w ruchu miejskim wzrasta do około 8,5l/100km, co nadal jest bardzo dobrym wynikiem dla tej klasy pojazdu i mocy. Komfort jazdy podkreślają ergonomiczne siedzenia, solidne wyciszenie kabiny oraz bardzo funkcjonalny kokpit z intuicyjną obsługą wszystkich systemów pomocniczych. Bagażnik o pojemności od 575 do ponad 1,600 litrów, po złożeniu tylnych foteli, gwarantuje ogromną praktyczność zarówno na codzienne zakupy, jak i długie rodzinne wakacje. W zakresie trwałości silnika D5 opinie użytkowników są bardzo pozytywne, pod warunkiem przestrzegania rygorystycznych interwałów serwisowych i wymiany eksploatacyjnych elementów turbo oraz DPF. Z biegiem lat zauważalne stają się przypadki nieszczelności układu dolotowego, wycieków z intercoolera, awarie zaworu EGR oraz problemy z czujnikami elektroniki sterującej. Wersje z automatyczną skrzynią biegów wymagają regularnej wymiany oleju, co znacznie wydłuża ich bezawaryjną pracę. Koszty napraw i przeglądów są umiarkowane, szczególnie przy korzystaniu z dobrych zamienników. Instalacja LPG nie jest możliwa i ekonomicznie nieopłacalna. V70 III D5 185KM to również popularny wybór dla flot i dużych rodzin szukających komfortu, trwałości i niskich kosztów eksploatacji na tle konkurencji. Model chętnie wybierany jest do tuningu elektronicznego podnoszącego moc powyżej 200KM i zwiększającego wartości momentu obrotowego bez istotnego wpływu na niezawodność. Wady to możliwe awarie układu wydechowego, podatność elektroniki na wilgoć oraz wysokie ceny regeneracji turbosprężarki. Zaletami są trwałość, bezpieczeństwo, wysoki komfort jazdy i ponadprzeciętna praktyczność w codziennym użytkowaniu.