VOLVO V70 III 2.4 D5 20V 205KM D5 244T10 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V70 III 2.4 D5 20V 205KM 244T10 to flagowa wersja napędu wysokoprężnego tego modelu, skonstruowana z myślą o kierowcach oczekujących wyższego poziomu osiągów przy zachowaniu charakterystyki wytrzymałości i wygody, z jakich słynie marka Volvo. Silnik o pojemności 2400ccm generuje 205KM oraz 420Nm, co przekłada się na przyspieszenie do 100km/h w okolicach 7,8 sekundy oraz świetną dynamikę na każdym biegu. Średnie zużycie paliwa wynosi ok. 7,3l/100km w ruchu mieszanym, choć na autostradzie można liczyć na wyniki poniżej 6,5l, a w mieście spalanie wzrasta do ok. 8,8l/100km. Wnętrze pojazdu to przykład skandynawskiego minimalizmu połączonego z wysoką jakością wykonania: ogrom przestrzeni, perfekcyjne wyciszenie, obszerne, regulowane fotele, zaawansowany system multimedialny oraz liczne schowki sprawiają, że każdy podróżujący zyskuje komfortowy poziom podróży. Wyposażenie obejmuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa, pełną kontrolę trakcji, adaptacyjne światła, 6 poduszek powietrznych i twardość zawieszenia dostosowaną do długodystansowej jazdy z dużym obciążeniem. Model uchodzi za bardzo trwały, jednak wymaga regularnych przeglądów, serwisowania turbosprężarki, kontroli szczelności intercoolera i systemu EGR. Najczęstsze usterki dotyczą elektronicznych sterowników silnika, awarii klap wirowych w dolocie oraz typowych problemów z filtrem DPF użytkujących auto w warunkach miejskich i na krótkie dystanse. Automat Geartronic, jeśli jest serwisowany zgodnie z zaleceniami, przejeżdża bez awarii setki tysięcy kilometrów. Brak możliwości montażu LPG rekompensuje niska konsumpcja ON. Koszty typowych napraw, jak wymiana rozrządu, EGR, regeneracja turbo czy wymiana DPF są wysokie, ale dostępność zamienników sprzęgła i napraw zawieszenia pozwala ograniczać wydatki. Model często poddaje się tuningowi elektronicznemu z przyrostem mocy do ok. 230KM. Z wad wymienić należy delikatny DPF, wysokie koszty serwisu oraz podatność niektórych elementów elektryki na awarie. Zaletą są kapitalne osiągi, komfort, niskie spalanie, bezproblemowe podróże na długich trasach oraz wytrzymałość mechaniki przy odpowiedniej obsłudze.