VOLVO V70 III 3.0 V6 24V 286KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V70 III 3.0 V6 24V o mocy 286KM to najmocniejsza i najdynamiczniejsza propozycja w gamie trzeciej generacji tego kombi. Samochód napędzany jest bardzo zaawansowanym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym z doładowaniem, który w połączeniu z napędem AWD oferuje wyjątkową przyjemność z dynamicznej jazdy. Osiągi robią wrażenie – auto przyspiesza od 0 do 100km/h w około 7 sekund, a elastyczność na trasie pozwala czerpać pełnię satysfakcji nawet przy pełnym załadunku. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 10,5-12,5l/100km, a w miejskich korkach wartości dochodzą do 15l/100km, jednak benzynowy silnik odwdzięcza się bardzo wysoką kulturą pracy, brakiem wibracji i natychmiastową reakcją na gaz. Komfort kabiny stoi na najwyższym poziomie – sportowe, regulowane fotele, wysokiej klasy materiały, rozbudowane systemy multimedialne i ogromny bagażnik czynią z V70 3.0 V6 auto niezwykle wszechstronne. Za bezpieczeństwo odpowiadają zaawansowane systemy wspomagające oraz komplet poduszek powietrznych, systemy jazdy w trudnych warunkach, aktywny tempomat i liczne inne rozwiązania skandynawskiej szkoły inżynieryjnej. Trwałość jednostki napędowej jest bardzo dobra pod warunkiem regularnych wymian oleju i serwisów układu dolotowego oraz chłodzenia. Typowe usterki to awarie turbosprężarki, niedomagania pompy paliwa, sporadyczne awarie cewek zapłonowych i czujników. Zawieszenie, choć dostosowane do przenoszenia dużych mocy, wymaga dbania o amortyzatory, tuleje i geometrię, szczególnie na polskich drogach. Instalacja LPG jest możliwa tylko przy starannym montażu instalacji z lubryfikacją gniazd zaworowych oraz regularnej obsłudze, lecz eksploatacja na benzynie zostaje najbardziej bezproblemowym rozwiązaniem. Koszty serwisu są wysokie, podobnie jak ceny części, ale świetne osiągi i niezrównana elastyczność rekompensują ponoszone wydatki. Model chętnie wybierany jest przez entuzjastów szybkiej jazdy, osoby podróżujące z rodziną i właścicieli flot oczekujących reprezentacyjnego i niezawodnego kombi. Tuning mechaniczny, obejmujący zmianę oprogramowania, wydechu i dolotu, pozwala zwiększyć moc nawet do 320KM. Wśród zalet wymienić należy osiągi, prestiż, komfort i trwałość silnika, a do wad zaliczyć wysokie spalanie, drogie naprawy turbo oraz podatność na zużycie elementów zawieszenia.